TALKSHOW 04/23 : Super Young Leader @ SK Taman Sri Muda, Shah Alam

 

Pemimpin adalah seseorang yang memimpin atau memegang kepemimpinan dalam suatu kelompok, organisasi atau masyarakat. Mereka memiliki kemampuan untuk memotivasi, memimpin dan mempengaruhi orang lain untuk mencapai tujuan bersama. Pemimpin memiliki visi dan misi jelas, serta memiliki kemampuan untuk membuat keputusan dan memimpin orang lain untuk mencapai tujuan tersebut. Pemimpin juga bertanggung jawab untuk mengatur dan memimpin sumber daya dan menciptakan lingkungan kerja yang produktif dan harmonis. 

Semalam, saya diberi kesempatan untuk bersama para pemimpin cilik di SK Taman Sri Muda, Shah Alam. Slot yang santai selama 2 jam bersama hampir 200 orang pemimpin. Banyak yang telah dikongsikan bersama mereka tentang pemimpin dan juga kepimpinan.



Alhamdulilah. Ianya mendapat maklum balas yang sangat positif daripada murid-murid dan para guru. Bila membaca feedback mereka, terus rasa hilang penat. Maklumlah, jarak sekolah ni dari rumah saya ialah 55km. Maksudnya 110km perjalanan pergi dan balik. Tambahan pula, jalan yang agak sesak dan mengambil masa hampir 1 jam 45 minit ke sana. Sebelah petang pula, masuk ke sekolah dan mengajar seperti biasa. Semoga segala penat lelah ini akan dikira oleh Allah sebagai satu ibadah.




Semoga program ini dapat memberi manfaat kepada semua yang mendengar dan didoakan agar para pemimpin cilik SK Taman Sri Muda akan terus cemerlang dan gemilang dalam semua aspek samaada kurikulum, syaksiyyah, ko-kurikulum dan sebagainya. Terima kasih pihak sekolah di atas ruang dan peluang yang telah diberikan. Jumpa lagi!

MUALLIM HAZAR
4 Februari 2023

Post a Comment

0 Comments